ZASADY REKRUTACJI DLA PÓŁKOLONII
Organizowanej w okresie 17.02.2025 r. – 21.02.2025 r.
Dla uczniów klas 1-3 oraz uczniów klas 4-6
Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II
w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku
ul. Chałubińskiego 13, 80-807 Gdańsk
telefon 58 302 85 20
e-mail: sekretariat@zso7.edu.gdansk.pl
www.sp3.edu.gdansk.pl
Do udziału w półkolonii przyjmowani są uczniowie klas: 1-3 oraz 4-6 Szkoły Podstawowej
nr 3 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku, na podstawie decyzji komisji rekrutacyjnej.
nr 3 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku, na podstawie decyzji komisji rekrutacyjnej.
- Warunkiem udziału w rekrutacji jest złożenie w sekretariacie szkoły lub przesłanie na adres e-mail: sekretariat@zso7.edu.gdansk.pl, prawidłowo wypełnionej Karty rekrutacji uczestnika wypoczynku w Szkole Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku – Załącznik nr 1.
- Karty rekrutacji dostępne są w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły www.sp3.edu.gdansk.pl
- Kompletnie i czytelnie wypełnioną kartę rekrutacji należy złożyć:
- do 05.02.2025 r. do godz. 16.00 – w rekrutacji podstawowej;
- Dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną składającą się z: kierownika wypoczynku jako przewodniczącego komisji rekrutacyjnej, co najmniej dwóch wychowawców klas / świetlicy lub pedagoga szkolnego. Komisja składa się co najmniej z 3 członków.
- Rodzic wypełniając kartę rekrutacji oświadcza, że podaje dane zgodnie ze stanem faktycznym.
- W przypadku niedostarczenia w podanym terminie stosownych dokumentów lub stwierdzeniu niezgodności danych ze stanem faktycznym stwierdza się, że wniosek nie spełnia wymagań formalnych.
- Liczba miejsc uczestnictwa w półkolonii jest ograniczona, tj. 45 uczestników co umożliwia utworzenie 3 grup po 15 uczestników półkolonii dla klas 1-3 oraz 2 grup po 20 uczestników dla klas 4-6.
- W pierwszej kolejności do udziału w półkolonii kwalifikowani są uczniowie klas
1-3, których oboje rodzice/opiekunowie prawni pracują lub studiują
w trybie dziennym. - W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa
w ust. 8, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria: - wielodzietność rodziny dziecka,
- niepełnosprawność dziecka,
- niepełnosprawność jednego z rodziców dziecka,
- niepełnosprawność obojga rodziców dziecka,
- niepełnosprawność rodzeństwa dziecka,
- samotne wychowywanie dziecka,
- objęcie dziecka pieczą zastępczą,
Wszystkie mają jednakową wartość.
- Jeżeli po zakończeniu rekrutacji, półkolonia będzie nadal dysponowała wolnymi miejscami, przeprowadza się rekrutację uzupełniającą – drugi etap postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego. Na drugim etapie rekrutacji mogą być przyjmowane dzieci, których jedno z rodziców pracuje lub studiuje w trybie dziennym.
- Na drugim etapie postępowania rekrutacyjno-kwalifikacyjnego brane są pod uwagę łącznie kryteria z ust. 9.
- Komisja przeprowadza proces rekrutacyjny dzieci ubiegających się o przyjęcie
na półkolonie i indywidualnie rozpatruje każdy wniosek. - Dzieci nieprzyjęte na półkolonie lub zgłaszające się po terminie naboru umieszczane są na liście rezerwowej. Umieszczenie na liście rezerwowej nie uprawnia dziecka do uczęszczania na półkolonie.
- Lista dzieci zakwalifikowanych na półkolonie będzie podana w dniu:
- 07.02.2025 r. o godz. 14:00 - w rekrutacji podstawowej.
Warunkiem przyjęcia dziecka zakwalifikowanego na półkolonie jest złożenie w terminie do 12 lutego 2025 r. do 16:00 Karty kwalifikacyjnej uczestnika Wypoczynku w Szkole Podstawowej nr 3 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku – Załącznik nr 2.
- Rodzice dziecka, które nie zostało zakwalifikowane na półkolonie mogą złożyć odwołanie do dyrektora szkoły nie później niż w terminie trzech dni od daty ogłoszenia listy dzieci zakwalifikowanych.
Odwołanie bez uzasadnienia nie będzie rozpatrywane.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie w ciągu 7 dni od daty wpływu odwołania. Pisemna
odpowiedź na odwołanie przekazywana jest osobiście rodzicom lub za
pośrednictwem poczty lub po uzgodnieniu poczty elektronicznej. - Decyzja dyrektora w zakresie odwołania jest ostateczna.
- Decyzję o przyjęciu dziecka na półkolonie w ciągu trwania turnusu podejmuje dyrektor szkoły.
- W przypadku nieobecności ucznia na pierwszych zajęciach w ramach półkolonii, rodzic jest zobowiązany do niezwłocznego kontaktu z kierownikiem półkolonii
w celu poinformowania o przyczynach nieobecności ucznia. W przypadku dłuższej nieobecności ucznia lub braku kontaktu z rodzicami/ opiekunami prawnymi uczeń zostaje skreślony z listy uczestników półkolonii.
- Półkolonie rozpoczynają działalność z dniem:
- od 17 lutego 2025 r. o godz. 7:00, a kończą w dniu 21 lutego 2025 r. o godz. 17:00
Zajęcia w ramach półkolonii są organizowane każdego dnia od godz. 7:00 do godz. 17:00.
- Grupa półkolonii może liczyć nie więcej niż 15 uczestników w grupach dla klas 1-3 oraz 20 uczestników w grupie dla klas 4-6.
- Dopuszcza się udział nie więcej niż 2 uczestników niepełnosprawnych lub przewlekle chorych w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku.
W przypadku wypoczynku organizowanego wyłącznie dla dzieci niepełnosprawnych lub przewlekle chorych liczba uczestników wypoczynku w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku powinna być zgodna z liczbą dzieci w oddziale przedszkola specjalnego, oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym, oddziale szkoły specjalnej oraz oddziale specjalnym odpowiednio w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkole ponadpodstawowej ogólnodostępnej, właściwej dla wieku tych uczestników. - Uczestnicy półkolonii będą mogli w jej trakcie odpłatnie skorzystać z obiadu w jadalni szkolnej. Warunkiem jest opłacenie obiadów w kwocie 5x5,50 zł = 27,50 zł do dnia 12.02.2025 r. – zgodnie z warunkami umowy. W okresie półkolonii nie obowiązują odpisy obiadowe.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami mają zastosowanie zasady opisane w Statucie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Gdańsku, Statucie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Gdańsku oraz Regulaminie świetlicy Szkoły Podstawowej nr 3 w Gdańsku.
Marcin Hintz
Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7